ΣΕΛΙΔΕΣ

6.1.12

Δέκα συμβουλές για να χάσουμε τα κιλά των εορτών. Από την Εύα Λεουνάκη



Κατ’αρχάς να ευχηθώ καλή, δημιουργική χρονιά σε όλους!!!

Ο καινούριος χρόνος ήρθε και συνήθως μετά τις γιορτές μας έχουν μείνει και 1-2 κιλά....Ήρθε η ώρα λοιπόν μετά από τα ατελείωτα τραπέζια, να προσέξουμε λίγο τη διατροφή μας και το σώμα μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να φύγουν αυτά τα κιλά όσο πιο ανώδυνα γίνεται;
Ας δούμε μαζί 10 tips που θα μας βοηθήσουν να χάσουμε βάρος:


1. Ξεκινάμε πάντα με ένα καλό πρωινό το οποίο θα μας βοηθήσει να ενεργοποιήσουμε το μεταβολισμό μας. Ξέρω για πολλούς ίσως είναι δύσκολο..αλλά δε χάνετε κάτι να το δοκιμάσετε...όλα είναι μια συνήθεια.
Ένα καλό πρωινό θα μπορούσε να είναι ένα τοστ με ψωμί ολικής άλεσης κι 1 ποτήρι γάλα ή γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης.


2. Δε ξεχνάμε ποτέ να κάνουμε μικρά και συχνά γεύματα.
 Ένα φρούτο ή μια μικρή χούφτα από ξηρούς καρπούς, θα μας κόψουν την όρεξη μέχρι να έρθει το κυρίως γέυμα, αλλά και θα μας δώσουν θρεπτικά συστατικά τα οποία χειαζόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

3. Τα γεύματα μας θα πρέπει να απέχουν μεταξύ τους τρεις ώρες, με το τελευταίο να γίνεται μέχρι τις 21.00.

4. Το κυρίως γέυμα να περιλαμβάνει ψάρι ή κοτόπουλο ή κόκκινο κρέας με σαλάτα με 1 κουταλιά της σούπας λάδι (1 κουταλιά της σούπας λάδι=135kcal, άρα προσοχή στη ποσότητα!) ή λαδερό με 1 φέτα ψωμί ολικής και 1 κομμάτι τυρί χαμηλών λιπαρών.

5. Η κατανάλωση νερού βοηθάει στην αποτοξίνωση και στην ενυδάτωση του οργανισμού αλλά και στη απώλεια βάρους. Γι αυτό 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα είναι απαραίτητα!!!

6. Όλα τα δημητριακά που καταναλώνουμε θα πρέπει να είναι ολικής άλεσης για τη καλή λειτουργία του εντέρου.

7. Το λίπος κρύβεται παντού, γι αυτό με όποιο τρόπο μπορούμε να το μειώσουμε ας το κάνουμε. Για παράδειγμα να επιλέγουμε γαλακτοκομικά μειωμένων λιπαρών.
8. Η καθημερινή κατανάλωση λαχανικών μαζί με το κυρίως πιάτο, προσφέρουν βιταμίνες και φυτικές ίνες, απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και δρουν προστατευτικά έναντι της στεφανιαίας νόσου.

9. Κινηθείτε! Πολλές θερμίδες και λίγη σωματική δραστηριότητα μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα αύξηση του σωματικού βάρους. Η μέτρια σωματική δραστηριότητα βοηθά στην καύση αυτών των επιπλέον θερμίδων. Είναι επίσης καλή για την καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα και για τη γενικότερη υγεία και ευεξία. Άρα, βάλτε τη σωματική δραστηριότητα στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί του ασανσέρ (προς τα πάνω και προς τα κάτω!). Πηγαίνετε μια βόλτα στο μεσημεριανό σας διάλειμμα. Δεν χρειάζεται να είστε αθλητές για να γίνετε δραστήριοι!

10. Να θυμάστε ότι η ισορροπία είναι το παν.Δεν υπάρχουν «καλά» ή «κακά» τρόφιμα, μόνο καλή ή κακή διατροφή. Μη νιώθετε ενοχές για τα τρόφιμα που σας αρέσουν αλλά καταναλώστε τα με μέτρο και επιλέξτε και τρόφιμα που θα σας παρέχουν την ισορροπία και την ποικιλία που απαιτούνται για καλή υγεία.


Ξεκινήστε από σήμερα !!!!!!


Από Δευτέρα δίαιτα…
Από την Εύα Λεουνάκη

«Από Δευτέρα δίαιτα» υποσχόμαστε στον εαυτό μας σχεδόν κάθε εβδομάδα. 
Το πρωί ξεκινάει η προσπάθεια (της αφαγίας συνήθως) και το βράδυ της ίδιας ή της επόμενης ημέρας καταλήγει σε ένα υπερφαγικό επεισόδιο, που σημαίνει κατανάλωση ανεξέλεγκτης τροφής (αλμυρά, γλυκά ή και τα δύο μαζί) σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. 
Εάν έστω μία φορά είχαμε κρατήσει την υπόσχεσή μας, τώρα θα είχαμε κατορθώσει αυτό που πάντα ονειρευόμασταν! Και τι είναι αυτό;Μια καλή σχέση με τον εαυτό μας.

Η ιστορία αρχίζει συνήθως κάπως έτσι: όταν αισθάνεστε άγχος ή στενοχώρια για κάποιο λόγο, προκαλείται ένα ξέσπασμα αδρεναλίνης που οδηγεί το αίμα στον εγκέφαλο, την καρδιά και τους μυς και μακριά από το πεπτικό σύστημα, προετοιμάζοντάς μας να τρέξουμε ή να παλέψουμε. 
Θεωρείται ότι παρουσιάζουμε αυτό το τύπο αντίδρασης ακόμα και όταν η απειλή ή ο παράγοντας άγχους είναι ψυχολογικός ή συναισθηματικός παρά σωματικός.

Αυτή η κατάσταση αφύπνισης θα έπρεπε να καθιστά τους ανθρώπους ανίκανους να φάνε ή να τους κάνει να νιώθουν άρρωστοι. 
Ωστόσο έχει διαπιστωθεί ότι για μερικούς ανθρώπους το άγχος είναι μία σημαντική ώθηση προς το φαγητό και ότι, αντί να τρώνε λιγότερο όταν αγχώνονται, τρώνε πολύ περισσότερο. 
Και αυτό συμβαίνει σε ανθρώπους που κάνουν δίαιτα και προσπαθούν να περιορίσουν την όρεξη τους. Ο Δόκτωρ Paul Lattimore, ειδικός στη διατροφική συμπεριφορά, από το ΠανεπιστήμιοJohn Moores στο Liverpool, εξηγεί γιατί οι άνθρωποι που ακολουθουν μία δίαιτα τρώνε περισσότερο σε καταστάσεις άγχους.«Όταν οι άνθρωποι κάνουν δίαιτα ξοδεύνουν τόσο ενέργεια στον έλεγχο της βιολογίας τους, ώστε οι πόροι που απομένουν είναι περιορισμένοι για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές δυσκολίες.Έτσι όταν αγχώνονται, χάνουν τον έλεγχο, και εάν υπάρχουν διαθέσιμα τρόφιμα, θα τα φάνε.»

Η κατανάλωση τροφής με σκοπό την επούλωση άσχημων συναισθημάτων μας δίνει μόνο στιγμιαία χαρά: η χαρά είναι μόνο τη στιγμή της κατανάλωσης. Όταν περάσει η φάση της κατανάλωσης, ερχόμαστε πάλι στο σημείο μηδέν. Έρχονται οι τύψεις, η θλίψη, η απογοήτευση και η ντροπή και προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Και ακολουθούν οι σκέψεις: «Μα γιατί το έκανα πάλι αυτό;», «Πάλι δεν τα κατάφερα!», «Δε μου κάνει τίποτα!» και άλλα πολλά τέτοια αισιόδοξα. Φαύλος κύκλος...

Γιατί, λοιπόν, το άγχος να μας οδηγεί στη κατανάλωση τροφής και όχι στη λύση του προβλήματος που μας έχει δημιουργήσει αυτό το άσχημο συναισθήμα; Ο Δόκτωρ Paul Lattimore, δίνει μια συμβουλή: «Αρχικά, το άτομο πρέπει να προσδιορίσει ποιες καταστάσεις του προκαλούν υπερκατανάλωση τροφής και έπειτα να επινοήσει εναλλακτικούς τρόπους για να αντιμετωπίσει το άγχος. Μια ιδανική στρατηγική θα ήταν να κάνει ένα περίπατο, δεδομένου ότι αυτό θα τον κάνει να ξεχαστεί, ενώ παράλληλα καίει θερμίδες».

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα επιχειρήσετε να ανοίξετε το ψυγείο, σκεφτείτε καλά πριν το κάνετε. Η υπερκατανάλωση τροφής ποτέ δε μας έκανε να νιώσουμε καλύτερα. Αντιθέτως, όσο το πρόβλημα με το βάρος μας δεν το λύνουμε, τόσο αυτό μας κυνηγάει. 
 Aκολουθώντας τη συμβουλή του ΔόκτωραLattimore, ξεκινήστε σωστή, ισορροπημένη διατροφή από Δευτέρα ή Τρίτη ή Τετάρτη, αλλά με συνέπεια στην υπόσχεσή σας. Και δε χρειάζονται υπερβολές. 
Αρκούν τρεις λέξεις για να περιγράψουν το τρίπτυχο της επιτυχίας: ΥΠΟΜΟΝΗ, ΧΡΟΝΟΣ, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.

Καλή αρχή!

Πηγή: Greeno CG & Wing RR (1994) Stress- induced eating. Phychological Bulletin 115:444-464